Формування мотиваційної готовності дитини до навчання у школі

10.02.2015 10:24

Мотиваційний компонент відображає бажання чи небажання дитини навчатися. Він дуже важливий, бо від нього залежить входження дитини в нову для неї діяльність, яка відрізняється від ігрової своєю обов'язковістю, розумовим напруженням, необхідністю подолання труднощів тощо.

Розрізняють внутрішні, або пізнавальні, мотиви навчання, що характеризуються потребою в інтелектуальній активності, пізнавальним інтересом; і зовнішні, або соціальні, що виявляються в бажанні займатися суспільно значущою діяльністю, у ставленні до вчителя, як до представника суспільства, авторитет якого є бездоганним.

Внутрішні та зовнішні мотиви навчання складають внутрішню позицію школяра, яка є одним з основних показників психологічної готовності до навчання.

Про наявність внутрішньої позиції учня можна говорити, якщо дитина:

- ставиться до вступу до школи та до перебування в ній позитивно, навіть в умовах необов'язкового відвідування школи;

- виявляє особливий інтерес до нового, власне шкільного змісту занять, віддає перевагу урокам грамоти та лічби, а не заняттям дошкільного типу (малювання, співи, фізкультура);

- відмовляється від характерної для дошкільного дитинства організації діяльності та поведінки (віддає перевагу колективним класним заняттям, а не індивідуальному навчанню вдома;                                                                                               

- позитивно ставиться до загальноприйнятих норм поведінки);

- віддає перевагу традиційному для навчальних закладів способу виявлення рівня її досягнень (оцінка) перед іншими видами - заохочень (солодощі, подарунки); визнає авторитет вчителя.

Займаючись з дитиною, враховуйте такі моменти:

  1. Плануйте заняття таким чином, щоб діти досягли успіху.
  2. Хваліть дитину за успіхи.
  3. Намагайтеся позитивно ставитися до невдач дитини.
  4. Будьте терплячі, коли доводиться показувати одне і те саме багато разі   
  5. Концентруйте увагу на сильних рисах дитини, а не на її слабкостях. Плануйте подальшу роботу, опираючись на ці сильні риси.                                   
  6. Завдання повинні бути достатньо складними, щоб бути цікавими, проте не занадто, щоб не викликати у дитини, розгубленості.                                               
  7. Будьте постійними у своїх вимогах до дитини.                                 
  8. Доручайте відповідати дитині за будь-які види діяльності.
  9. Надавайте дитині можливість продемонструвати свої досягнення.
  10. Використовуйте всі можливості матеріалу для того, щоб зацікавити дитину, ставлячи проблему, активізуючий самостійне мислення.
  11. Організовуйте співробітництво з дитиною, здійснюючи взаємодопомогу та співробітництво.
  12. Робіть усе можливе, щоб ваша дитина була щасливою.

—————

Назад


Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Контакт

Сумський санаторний ДНЗ №24 "Оленка"

40009, Україна, м. Суми,
вул. Пушкіна, 49А


(0542) 61-13-33


Оголошення

Обережно: сказ!

03.11.2017 14:24
На виконання протокольного доручення від 01.11.2017  № 7 засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Сумській міській раді управління освіти і науки доводить до Вашого відома, що у зв’язку з виявленням собаки, хворої на сказ, введено карантинні обмеження в межах вулиці...

—————

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:50

—————

Національна дитяча «гаряча лінія» 0 800 500 225 або 772 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:48

—————


счетчик посещений