Естетичне виховання найменших засобами музики та художнього слова

19.04.2017 14:15

Шлях людини в світ прекрасного починається дуже рано. Дитина вже з перших років життя несвідомо тягнеться до всього  яскравого і привабливого, радіє, коли бачить блискучі іграшки, барвисті квіти та предмети. Все це викликає в неї почуття задоволення. Слово «гарно» рано входить у життя дітей. Уже з першого року життя вони чують пісню, казку, розглядають малюнки. Разом із дійсністю мистецтво стає джерелом їхніх радісних переживань. Мова казки мусить бути народна; це коштовна мова, якої не дасть ніяка книжка. То ж до вибору художнього твору для малят, з огляду на виховне значення сюжету, мови, слід підходити обережно, розважливо.

Щодо виявлення дітьми своїх естетичних емоцій, то звісно, вони будуть  відповідати їхньому вікові та повинні бути цілком вільні.

Естетичне сприйняття дійсності дітьми раннього віку має свої особливості.

Основними є чуттєва форма речей – їх колір, форма, звук. У цьому розвиток естетичного  сприйняття великої сенсорної культури.

У перші роки дитина погано реагує на естетичні враження, її вабить лише яскраве, пишні кольори. Але потроху малюки усе більше відчувають безпосередню красу і висловлюють свої особисті  нахили.

Та є такі відтінки почуттів, які глибше й повніше можна виразити музикою. Музика загострює емоційну чуттєвість. Вона необхідна дитині. Дитинство так само неможливе без музики, як неможливе без гри і казки.

Взагалі музика, розуміння музичних творів дає людям багато насолоди та приємності, освітлює життя.

Музичні заняття тішать дітей і спонукають їх до активності, дають яскраві художні та музичні враження, розвивають здатність глибше сприймати красу музики.

З вмілого добору матеріалу та правильної методики проведення музичної роботи забезпечуються розвиток рухів і мови дитини, її естетичне виховання.

Чому діти  так люблять гру?  Чим вона приваблює їх? Звідки вони беруть енергію, щоб безупинно бігати з м’ячем, годинами будувати замки й мости, бавитися з ляльками?

Гра для дитини – справжнє життя зі своїми радощами і прикрощами, переживаннями і досягненнями, водночас це вільна діяльність, адже дитина грає без примусу, із задоволенням.

Найперша цінність гри у тому, що в ній дитина легко засвоює  різноманітні знання, набуває вмінь, готується  до життя. Тому гру беруть на озброєння вихователі та батьки.

Якщо малюка просто  попросити посидіти спокійно, це йому вдається  тяжко, варто ж йому запропонувати роль, бажаний спокій на якийсь час забезпечений, відомо, що на кожному віковому щаблі дитинства закладаються  якості, які матимуть дуже важливе знання для особистості в дорослому житті.  Гра дає малятам відчуття єдності з тим, із ким вони грають. І вміння взаємодіяти, спілкуватися розвивається у дітей саме в тих іграх, які побудовані на взаємодії дорослого та дитини.

Різноманітність народних ігор дозволяє виділити ті, за допомогою яких, можливе цілеспрямоване формування в малюків певних комунікативної поведінки.

Малята полюбляють ігри в яких головний персонаж виконує певні дії.

Ці ігри розвивають взаєморозуміння до іншої дитини, пробуджують бажання звертатися до однолітка та виконувати правила гри.

Часом забуваємо, що творчість дитини – це необхідна форма самоутвердження, без якої їй не вирости в яскраву особистість, чарівний світ дитинства повинен бути щасливим і безтурботним.

Найголовніша умова такої захоплюючої діяльності - наявність у дитини знань про оточуючі предмети ( їх призначення,  якість, естетичний вигляд), події й явища реального життя. Але для цього дітям потрібно мати не лише знання. І якщо до цих дитячих знань та умінь добавити «еліксиру», фантазії, то діти за допомогою дорослого можуть створити чудодійство. Діти прагнуть продовжити свою гру далі й далі, ще більше захоплюючись нею. І якщо малеча не залишить гру за дверима вчорашнього дня, а бажатиме продовжити її, то можна дійсно радіти.

Діти наскільки вживаються в роль своїх героїв, що навіть уже не граючись, відчувають себе в ній. Гра готує дитину до навчання, праці, виховує поведінку.

Який малюнок у грі, таким він буде і в праці, так вважав А. С. Макаренко.

—————

Назад


Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Контакт

Сумський санаторний ДНЗ №24 "Оленка"

40009, Україна, м. Суми,
вул. Пушкіна, 49А


(0542) 61-13-33


Оголошення

Перенесення робочих днів у 2018 році

20.02.2018 10:31
Шановні батьки! Інформація до Вашої уваги! Переносяться робочі дні з:  п’ятниці 9 березня на суботу 03 березня; понеділка 30 квітня на суботу 05 травня; п’ятниці 29 червня на суботу 23 червня; понеділка 24 грудня на суботу 22 грудня; понеділка 31 грудня на суботу 29...

—————

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:50

—————

Національна дитяча «гаряча лінія» 0 800 500 225 або 772 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:48

—————


счетчик посещений