Майстер-клас для батьків І молодшої групи «Сенсорний розвиток дітей у домашніх умовах»

02.04.2015 10:07

Мета: допомогти батькам з мінімальними затратами сил і часу здійснювати цілеспрямовану роботу з розвитку дрібної моторики і сенсорного розвитку дітей раннього віку в домашніх умовах.

Завдання:

1. Познайомити батьків з поняттям «сенсорні еталони».

2. Познайомити з іграми і вправами, спрямованими на формування сенсорних еталонів та розвиток дрібної моторики руки, які можна організувати в домашніх умовах.

3. Створення умов для зміцнення співпраці між дитячим садом і сім'єю та розвитку творчих здібностей дітей і батьків.

4. Виготовлення дидактичних ігор для розвитку сенсорних здібностей у дітей.

Сенсорний розвиток дитини - це розвиток його сприйняття і формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форми, кольору, величини, розташування у просторі, а також запах, смак, нюх, тактильні відчуття.

Значення сенсорного розвитку в ранньому дитинстві важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, формування сенсорних еталонів: колір, форма, величина, накопичення уявлень про навколишній світ.

Що люблять більше всього на світі робити діти? Звичайно, грати! Діти грають удома, в дитячому саду, на вулиці, у гостях. Будь-яке захоплююче заняття позначається для них словом «гра». Через гру дитина пізнає навколишню дійсність, свій внутрішній світ.

У дитячому віці за допомогою гри розвиваються органи почуттів малюка, відбувається накопичення зорових, слухових, тактильних, смакових відчуттів. У цей період закладається основа пізнавальної діяльності та фізичної активності дитини. Малюк із захопленням досліджує предмети, які його оточують, застосовуючи при цьому всі доступні йому способи: розглянути, помацати, спробувати на смак. З віком гра стає більш осмисленою, предметною, але її мета - пізнання світу, залишається незмінною.

І сьогодні, шановні батьки, я хочу запропонувати вам дуже прості, але в той же час дуже цікаві, а головне пізнавальні ігри, які ви можете організувати з дітьми прямо на кухні. А найголовніше, що такі ігри не вимагають особливої підготовки, а матеріалом для ігор послужить те, що легко знайти в будинку кожної господині.

1. Гра з прищіпками.

Ця гра позитивно впливає на:

- розвиток дрібної моторики обох рук;

- координацію рухів та зору.

Ваш малюк навчиться:

- розрізняти кольори;

- розуміти назви дій;

- чергувати предмети за кольором.

Доберіть різнокольорові пластмасові прищіпки. Це збагатить тактильний досвід вашого малюка (прищіпки мають легко розкриватися) з картону вирізати силуети квіточки, сонечка, їжачка тощо та запропонувати дитині зробити для квіточки пелюстки, для сонечка - промінчики, для їжачка - голочки з прищіпок. Весь час потрібно коментувати свої дії та називати колір прищіпок.

2. Гра «Пісочниця» на кухні. Візьміть піднос або пластикову ємкість. Тонким рівномірним шаром насипте в нього будь-яку дрібну крупу, наприклад манку. Проведіть пальчиком дитини по крупі. Вийде яскрава контрастна лінія. Дозвольте маляті самому намалювати кілька ліній. Потім спробуйте разом намалювати які-небудь предмети (паркан, дощик, хвилі), літери. Таке малювання сприяє розвитку не тільки дрібної моторики рук, але і масажує пальчики Вашого малюка. І плюс до всього розвиток фантазії і уяви. Можна насипати занурити в манку різні предмети і запропонувати дитині їх відшукати.

3. Гра «Мозаїка з пробок». Підберіть пробки різного кольору та розміру, а ще можна використати різнокольорові ґудзики. Спочатку викладіть малюнок самі, потім попросіть малюка зробити теж саме самостійно. Після того, як дитина навчиться виконувати завдання без вашої допомоги, запропонуйте йому вигадувати свої варіанти малюнків. З пробкової мозаїки можна викласти метелика, сніговика, м'ячики, намисто тощо. Також можна взяти звичайні шнурки та запропонувати дитині нанизати пробки, чергуючи їх за кольором та розміром.

У таких іграх ми закріплюємо формування сенсорного еталона - колір, а якщо використовувати ґудзики, то і сенсорного еталона - форма (коло, квадрат, трикутник, овал).

4. Гра «Губки для миття посуду - це яскраві і легкі «кубики». Діти із задоволенням збирають будинки, доріжки, башточки з таких незвичайних цеглинок.

5.    Гра «Пірамідки» - вже з півроку дитина починає цікавитися цією іграшкою і це добре, оскільки вона:

- сприяє розвитку дрібної моторики;

- координації рухів;

- розвитку логіки, мислення;

- ознайомленню з кольором, величиною.

6.    Гра «Великі мозаїки, пасочки» - вкладки різної форми і розміру. Діючи з цими іграшками, діти вчаться співвідносити окремі деталі за їх формою, кольором, величиною, положенням в просторі.

7. Ігри з крупами. Діти дуже люблять ігри з крупами, це не тільки приємні тактильні відчуття і самомасаж, але і можливість трохи побешкетувати. Але тут дуже важливо пам'ятати про техніку безпеки, адже ми маємо справу з дрібними частками. Треба стежити, щоб у ході гри діти нічого не брали в рот, тому частіше у своїй роботі я використовую квасолю і більш великі крупи.

Отже, давайте трохи пограємо! У глибоку ємність насипати квасолю і запускаємо в неї руки, вдаємо, ніби ми починаємо місити тісто, примовляючи:

Місимо, місимо тісто,

Є в печі місце.

Будуть-будуть з печі

Булочки і калачі.

А якщо використовувати квасолю і горох разом, тоді дитині можна запропонувати відокремити маленьке від великого - знову таки її Величність Сенсорика!

Я вже говорила, що сенсорний розвиток і розвиток дрібної моторики в таких іграх, нерозривно пов'язані один з одним. Запропонуйте дитині, а зараз спробуйте самі, виконати ось таку вправу - треба взяти 1 квасолинку великим і вказівним пальцем, потім великим і середнім, потім - великим і безіменним... виходить?, а діткам це виконати дуже важко! Ну, а якщо вдома ви будете влаштовувати ось такі тренування, то дрібна моторика вашої дитини буде розвиватися набагато швидше. А якщо в кінці гри дитина відкопала «скарб» (маленька іграшка або цукерка), повірте, захопленню не буде меж!

8. Сьогодні ми з вами зробимо для наших дітей дидактичну гру «Знайди пару».

У цій грі діти вчаться:

- співвідносити предмети за геометричними фігурами (шляхом порівняння їх один з одним за кольором);

- вдосконалюють зорове сприйняття, увагу, мислення, мовлення.

Для цього нам потрібно вирізати силует рукавички з картону різного кольору та наклеїти на них геометричні фігури. Наприклад, на одній коло і трикутник, на іншій - коло та квадрат, на третій - два трикутники тощо.

Я сьогодні познайомила Вас лише з малою частиною того, чим ви можете зайняти ваше дозвілля з дитиною вдома. Включайте свою фантазію і найголовніше, не втомлюйтеся постійно розмовляти з вашими малюками, називайте всі свої дії, явища природи, кольору і форми. Нехай дитина знаходиться в постійному потоці інформації, не сумнівайтеся, це його не втомить. Чим безпосередніше буде навчання, тим легше і швидше воно буде проходити. Спонукайте дитину до гри наскільки це можливо, грайте з малюком у розвиваючі та веселі ігри, беріть участь в ігровому процесі. Це буде відмінним способом для встановлення міцного зв'язку між вами і вашою дитиною!

—————

Назад


Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Контакт

Сумський санаторний ДНЗ №24 "Оленка"

40009, Україна, м. Суми,
вул. Пушкіна, 49А


(0542) 61-13-33


Оголошення

Перенесення робочих днів у 2018 році

20.02.2018 10:31
Шановні батьки! Інформація до Вашої уваги! Переносяться робочі дні з:  п’ятниці 9 березня на суботу 03 березня; понеділка 30 квітня на суботу 05 травня; п’ятниці 29 червня на суботу 23 червня; понеділка 24 грудня на суботу 22 грудня; понеділка 31 грудня на суботу 29...

—————

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:50

—————

Національна дитяча «гаряча лінія» 0 800 500 225 або 772 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:48

—————


счетчик посещений