Педагогічний міст для педагогів та батьків «Як плекати патріотів» (Іващенко С.М., вихователь-методист)

06.12.2016 13:44

Мета: поглиблювати знання педагогів і батьків з теорії та практики патріотичного виховання дітей. Залучати до активного обговорення актуальних питань. Формувати вміння аргументувати власну думку.

Матеріали: ноутбук, відеозапис із запитаннями та відповідями дітей, фліпчарт, картки з проблемними ситуаціями, картки для вправи «Німе кіно», емблеми для команд (соняхи та волошки), ватмани, папір, клей, пензлі, фарби, олівці, клубок ниток.

Хід заходу

1.     Привітання.

Ведуча:Добрий день шановні колеги та батьки наших вихованців, я щиро рада вітати Вас на цьому заході. Для того, щоб почати наш педагогічний міст, давайте з вами познайомимось ближче.

2.     Вправа «Мовленевий клубочок».

Мета: зблизити учасників групи, розвивати внутрішні рефлексивні реакції та здатність розуміти іншого.

Учасники утворюють коло. Передають один одному клубок ниток, називаючи при цьому своє імя й улюблене заняття.

3.     Вправа «Подаруй усмішку».

Мета: зняти емоційне напруження створити позитивний настрій для роботи.

Учасники передають назад по колу клубок ниток, при цьому говорячи наступному учаснику комплемент або добре побажання й усміхаються.

Учасники діляться на дві команди педагогів та батьків, отримуючи емблеми «Соняхи» та  «Волошки».

4.     Обмін запитаннями та досвідом.

На Вашу думку, що таке патріотичне виховання?

Учасники команд пишуть відповідь на папері та вивішують на фліпчарт. Поєднуються відповіді двох команд (чи схожі думки батьків та педагогів).

Якими Ви б хотіли бачити юних патріотів України?

Кожен учасник пише на червоному кружечку свою відповідь, коли відповіді у всіх учасників готові, вони по черзі приклеюють їх на ватмані, утворюючи кетяг калини.

Ведуча: Звісно, ми хочемо бачити своїх дітей чесними, вихованими, добрими, свідомими громадянами, які пам̕ятають своє коріння й шанують пам̕ять предків, які готові в будь-який момент захистити свою Батьківщину. Це і є метою патріотичного виховання  в дошкільному закладі і родині.

А як ви гадаєте, з якого віку потрібно розпочинати патріотичне виховання і чому так?

Учасники обох команд дають по черзі відповідь з поясненнями, починає першою команда батьків, потім педагогів.

А які ж методи ви використовуєте у патріотичному вихованні дітей?

Команда батьків відповідає, які методи використовує вдома, команда педагогів – в ДНЗ.

5.     Вправа «Квітка дитинства»

Кожен учасник команд отримує кольорові пелюстки квіток (кожна команда свій колір). Ведуча пропонує команді педагогів уявити себе дітьми і на пелюстках квітки «дитина», написати те, що вони чекають від батьків, а команді батьків – те, чим хочеться оточити дитину, і що їй хочеться дати в житті. Потім квітки вивішують на фліпчарт та обговорюють їх.

6.     Вправа «Чи добре знаємо ми своїх дітей?»

Команди уявляють себе дітьми та дають відповіді на запитання так як би відповіли їх діти.

Запитання: В які країні ми живемо? Як називаються гроші, що діють у нас в Україні? Що таке добро? Які добрі вчинки ви робили? Що таке зло? Що таке кохання?

Після відповідей педагогів показати відео з відповідями дітей та порівняти їх

7.     Вправа «Німе кіно»

Ведуча: ми дуже часто не знаходимо порозуміння з дітьми, іноді, навіть, здається, що батьки і діти говорять на різних мовах. Зараз ми з вами спробуємо перетворитись на дітей і висловлюватись за допомогою невербальних способів.

Учасники отримують конверт із завданнями та показують без слів певний предмет команда педагогів (дітей) для команди батьків і навпаки.

8.     Релаксаційна вправа «Водоспад».

Мета: зняти психоемоційне напруження, навчати розслаблятись.

Інструкція. Сядьте зручно, заплющте очі. Глибоко вдихніть і видихніть… Уявіть, що ви стоїте біля водоспаду. Але водоспад цей незвичайний: замість води в ньому стікає донизу м̕яке біле світло. Тепер уявіть, що стоїте під цим водоспадом, і відчуйте, як лагідне біле світло ллється на вашу голову… Розслаблюються м̕язи обличчя і шиї. Біле світло стікає по ваших плечах, спині, роблячи їх м̕якими, розслабленими. Воно тече по ваших руках, долонях, змиваючи втому. Світло тече по ногах і спускається до ступень. Вони стають м̕якими й розслабленими. Цей чарівний водоспад з білого світла ніжно торкається усього вашого тіла, ви почуваєтесь спокійно і безтурботно, з кожним новим вдихом і видихом дедалі більше розслабляєтесь і наповнюєтесь силами. Постійте під водоспадом стільки, скільки хочеться, а потім повільно відкрийте очі.

9.  Вправа «Порозумійся з товаришем».

Дуже часто виникають проблеми між батьками та дітьми, іноді виникають непорозуміння: щось не так зробили, щось не так сказали. Але толерантно поводитись та знаходити компроміс потрібно завжди. (роздати листочки кожному учаснику).

Кожен учасник записує ім’я з ким би він хотів сьогодні повечеряти.

Потім об’єднуються в пари.

Потім у четвірки.

Потім у дві команди.

Потім в одну команду.

Складно? Чи знайшли ви компроміс? Всі ми різні, але ми всі люди, і, як ми бачимо, завжди можна знайти компроміс, вирішити толерантно всі проблеми. (і це нормально, бо ми всі особистості, хоча ви і не дійшли до одного імені, але вирішили це спокійно і толерантно). Тож співпрацюйте таку і надалі.

10.      Вправа «Що посієш, те й пожнеш».

Дві команди батьків та педагогів спільно на плакаті з колоссям пшениці пишуть побажання один одному для спільної співпраці.

11.    Вправа «Клубок вражень».

Учасники передають один одному клубочок, і кожний, у кого в руках він опиниться, має розповісти, що йому найбільше сподобалось та запам’яталось.

12. Підсумок

 

—————

Назад


Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Контакт

Сумський санаторний ДНЗ №24 "Оленка"

40009, Україна, м. Суми,
вул. Пушкіна, 49А


(0542) 61-13-33


Оголошення

Перенесення робочих днів у 2018 році

20.02.2018 10:31
Шановні батьки! Інформація до Вашої уваги! Переносяться робочі дні з:  п’ятниці 9 березня на суботу 03 березня; понеділка 30 квітня на суботу 05 травня; п’ятниці 29 червня на суботу 23 червня; понеділка 24 грудня на суботу 22 грудня; понеділка 31 грудня на суботу 29...

—————

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:50

—————

Національна дитяча «гаряча лінія» 0 800 500 225 або 772 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:48

—————


счетчик посещений