Семінар для педагогів "Патріотичне виховання дошкільників" - Іващенко С.М., вихователь-методист

18.10.2016 15:50

Хід семінару

Ведучий знайомить учасників семінару з темою, а потім запрошує до прийняття правил роботи групи. Їх записують на ватмані.

 

Вправа «Прийняття правил»

Мета. Обумовити необхідність виро­блення і дотримання певних правил, на яких базується діяльність та комфортне перебування учасників у групі.

  1. «Тут і тепер».
  2. «Щирість і відвертість».
  3. «Конфіденційність».
  4. «Я сам».
  5. «Активність усіх членів групи».
  6. «Критикуємо висловлювання, а не людину».
  7. «Доброзичливе ставлення всіх учас­ників».

 

Вправа «Кетяг калини»

Мета. Розвивати почуття єдності, згур­тованості.

Час виконання: 10 хвилин.

Опис вправи. Учасники, стоячи в колі, по черзі передають одне одному кетяг калини. Ведучий звертає увагу учасників на величину та масу кетяга (великий, важкий). Потім педагоги передають кетяг по колу, але при цьому кожен від­риває по одній ягоді калини.

Запитання для обговорення:

—     Чи змінилися розмір, маса кетяга?

—     Яким він став?

Ведучий підкреслює: «Ось так трапля­ється й у житті. Лише в єдності наша сила, і все, що трапляється на шляху, легко долається спільними зусиллями. Тож запрошуємо до співпраці!».

Ведучий. Чи могли ми у далекому 1991 році передбачити піднесення патріотичних настроїв населення України?

У 1991 році геополітична карта світу різко змінилася — не стало велетенської держави, яка займає 1/6 суші на нашій планеті та радикально впливала на хід світової історії. З-поміж решти новітніх країн постала Україна — з символами держави та атрибутами влади. Але голо­вні ментальні питання, які стоять перед нами, її громадянами, упродовж останніх 23 років, — що робить українця україн­цем? Чим є українська держава і якою є українська нація?

На наших очах виростало покоління молодих людей, позбавлених почуття національної гідності, гордості, якому насаджувалося безкультур'я, нівелюва­лася совість, деградувалася мораль, честь, справедливість та меркантилізм. Ці проблеми були серйозними загрозами національній безпеці України.

Ще рік тому ніхто навіть не міг подумати, що така велика хвиля патріотизму охопить нашу країну. Слова «я — українець», «Україна — моя Батьківщина» донедавна вимовлялися як завчені фрази, без розуміння самої їх суті. Дуже прикро, що саме трагічні події на Майдані Незалежності, Революція гідності, а тепер і війна на сході України змусили нас задуматися над справжнім змістом таких знайомих на слух, а разом з тим, і незрозумілих для нас до кінця висловів».

Вправа «Асоціація»

Мета. Сформувати визначення поняття «патріот».

Час виконаний: 5 хвилин.

Опис вправи. Використовуючи папір формату А-1, ведучий записує асоціації, які виникають в учасників зі словом «патріот». Наприкінці вправи він підбиває під­сумки.

Ведучий. Варто зазначити, що нині доля людини, кожної надії, світової спільноти залежить від духовності й моральності особистості, її порядності та відповідальності, рівня громадянської свідомості, відчуття належності до рідної землі, народу, толерантного світогляду, шанобливого ставлення до інших культур і традицій, а також від визнання й забезпечення у реальному житті прав людини, гідності та свободи як найвищої соціальної цінності, створення сприятли­вих умов, для самореалізації особистості в рідній країні відповідно до її інтересів та можливостей.

Щоб діти стали народом, творцями своєї долі (а це покликана забезпечи­ти незалежна Українське держава), необхідно, аби вони за час навчання, виховання в сім'ї, дошкільному закладі, школі міцно засвоїли духовність, культу­ру рідного народу, глибоко перейнялися його національним духом, способом мислення і буття.

Педагогам дошкілля добре відомо, що саме в цьому найніжнішому віці форму­ються основи особистості, а отже, й риси громадянина.

Саме тому на державному рівні питан­ня патріотичного виховання юних україн­ців визначається на високому рівні.

Одним із завдань Закону України «Про дошкільну освіту» (стаття 7), визначено виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.

 

Вправа «Патріотичне виховання дошкільників

через призму освітніх ліній

Базового компонента дошкільної освіти»

Мета. Проаналізувати зміст Базового компонента дошкільної освіти за кожною освітньою лінією та акцентувати увагу на реалізації завдань патріотичного вихован­ня дошкільників.

Час виконання: 10 хвилин.

Опис вправи. Кожна група одержує завдання опрацювати зміст конкретної освітньої лінії Базового компонента дошкільної освіти, виділити в ній завдання патріотичного виховання дошкільників. Далі пропонується створити логотип до певної освітньої лінії, який би вмістив у собі головний зміст з проблеми патріотичного виховання. Логотип потрібно зобразити на підготовлених аркуша неправильної форми, які при складанні утворять карту України.

Після завершення роботи групи презен­тують створений логотип, тлумачать його та прикріплюють на контурній «навігацій­ній мапі». Таким чином, мапа стає яскра­вою та відображає завдання патріотичного виховання дошкільників в контексті  семи освітніх ліній Базового компонента.

Саме тому завданням педагогів — дошкільників є навчити малят:

  1. Любити свій народ таким, яким він є, з його сильними і слабкими сторонами;
  2. Шанувати не лише героїчне минуле України, а й непрості будні сьогоднішньо­го державотворення;
  3. Прагнути робити добро, віддавати свої сили і здібності на користь рідній країні,
  4. Відчувати себе не байдужими спожи­вачами, а господарями на своїй землі, від кожного з яких залежить її розквіт і добробут.

—————

Назад


Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Контакт

Сумський санаторний ДНЗ №24 "Оленка"

40009, Україна, м. Суми,
вул. Пушкіна, 49А


(0542) 61-13-33


Оголошення

Перенесення робочих днів у 2018 році

20.02.2018 10:31
Шановні батьки! Інформація до Вашої уваги! Переносяться робочі дні з:  п’ятниці 9 березня на суботу 03 березня; понеділка 30 квітня на суботу 05 травня; п’ятниці 29 червня на суботу 23 червня; понеділка 24 грудня на суботу 22 грудня; понеділка 31 грудня на суботу 29...

—————

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:50

—————

Національна дитяча «гаряча лінія» 0 800 500 225 або 772 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:48

—————


счетчик посещений