Стосунки з музикою від початку

10.01.2019 13:18

Усе починається з музичного виховання в дитячому садочку. Що ми пропонуємо співати дітям? Під які пісні вони танцюють? Часто це не спеціальні дитячі твори, а авторські. Постають кілька важливих запитань:

  • Наскільки якісний цей продукт?
  • Хто автори текстів і мелодій?
  • Чи мають автори "право" пропонувати свої твори дітям?

Поки ми роздумуємо над цим, діти мають щось співати. І найприродніший для них матеріал - це фолькор, спадщина свого народу. Не потрібно вигадувати "велосипед" чи бідкатися, мовляв,  бракує гарних пісень для дітей. Почніть з того, що нам принесли крізь віки наші предки.

У дошкільній педагогіці маємо й інші серйозні прогалини. Престиж музичного керівника - на низькому рівні. Ті, хто керував освітою останні десятиліття, вважали музичний розвиток справою другорядною. "Згори" надсилали формальні інструкції, перевіряльники приходили оцінювати "утрєннікі", педагоги працювали заради цієї "галочки". Та ще й мовне середовище було переважно російським, репертуар - відповідним. Педагог якщо й хотів змінювати, не мав змоги. Нині ж ситуація інша: є шанс зрушити її з місця.

Деякі педагоги та психологи переконуюсь, що етап виховання дітей віком від трьох до семи років набагато важливіший, ніж наступні. Те, що пропустили чи зіпсували, пізніше виправити або неможливо, або дуже складно. Якщо душа лишається "неораною" до семилітнього віку, в ній, як на кам'яному грунті, вже не виросте те, що сіятимуть.

У цьому сенсі важливо, кому ми довіряємо формувати смакий життєві цінності своїх дітей. Після батьків знакові люди - вихователь і музичний керівник. Їхня любов, освіченість, духовність та відповідальність - ось що визначає рівень майбутньої культури малечі.

Музичне виховання тільки тоді буде ефективним, коли загальні педагогічні принципи взаємодіятимуть із музичною концепцією. Ідея гармонійного навчання дітей на національних традиціях має "вписатися" в культурну реформу освіти й стати пріоритетною в планах розвитку галузі.

Там, де панує якісна музика, а особливо домінує спів, дитячі осередки врівноважені, діти більш чуйні одне до одного. Якщо музичний керівник невтомно працює над розвитком творчої свідомості дітей, розширює їхні знання в ігровий спосіб, то й результат має блискучий.

Більшість дослідників дійшли висновку, що фольклорна спадщина - це музика з особливими вібраціями. Це "ліки", унікальні в кожної нації.

На відміну від офіційної, народна педагогіка розумно передавала пісенно-поетичну творчість молодій генерації - без випадковостей. Спрацьовувала захисна функція роду, і дорослі прищеплювали дітям здоровий імунітет до музичного "сміття".

 

—————

Назад


Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Контакт

Сумський санаторний ДНЗ №24 "Оленка"

40009, Україна, м. Суми,
вул. Пушкіна, 49А


(0542) 61-13-33


Оголошення

Перенесення робочих днів у 2018 році

20.02.2018 10:31
Шановні батьки! Інформація до Вашої уваги! Переносяться робочі дні з:  п’ятниці 9 березня на суботу 03 березня; понеділка 30 квітня на суботу 05 травня; п’ятниці 29 червня на суботу 23 червня; понеділка 24 грудня на суботу 22 грудня; понеділка 31 грудня на суботу 29...

—————

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:50

—————

Національна дитяча «гаряча лінія» 0 800 500 225 або 772 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:48

—————


счетчик посещений