Зробимо крок назустріч і підемо разом! Поради педагогам ДНЗ щодо організації першої зустрічі з дитиною та її батьками

12.07.2017 11:45

До дошкільного закладу приходять нові вихованці, а разом з ними - батьки, інші члени їхніх родин. Вихователю та й усім іншим працівникам дошкільного закладу слід відразу шукати шляхи порозуміння і взаємодії. Усіх цих дорослих чекає тісна співпраця і від її ефективності залежить, наскільки комфортно почуватиме себе дитина, як збагатиться її світ, які уроки вона засвоїть. Дуже хочеться, щоб між ними виникало якомога менше непорозумінь, суперечок, конфліктів, не зважаючи на освіту, професію, погляди на життя, економічний статус та багато інших факторів.

Дослідження показують, що успіх співпраці залежить від дотримання педагогом етико-педагогічних вимог до стилю взаємовідносин з дітьми і батьками. Необхідно будувати стосунки з батьками та дітьми на основі поваги, партнерства, доброзичливості, рівності. У спілкуванні необхідно:

• усвідомлювати відповідальність за слова і вчинки, як перед дітьми, так і перед батьками;

• ставитися до кожної особистості як до найвищої цінності;

• зайняти позицію партнерства, відмовитись від зверхнього ставлення, проте не дозволяти себе принижувати.

Пам'ятати «золоте» правило моральності: «Стався до іншого так, як тобі хотілося б, щоб ставилися до тебе»;

• культивувати в собі вміння бути об'єктивним у судженнях і оцінках, бути справедливим незалежно від свого
суб'єктивного ставлення до співрозмовника.

Чи не найважливішою є перша зустріч вихователя з батьками, тому варто організувати її ще до того, як дитина вперше переступить поріг групи. Поставитись до цього треба дуже відповідально, ретельно продумавши та спланувавши таку зустріч, адже від того, як вона пройде, залежатимуть подальші стосунки дошкільного закладу і сім'ї. Оскільки зустрічати «новеньких» для вихователя діло звичайне, можна виробити певний алгоритм першої зустрічі з членами родини вашого майбутнього вихованця.

Оберіть для такої зустрічі зручне місце і час - не слід проводити її похапцем під час прогулянки, нашвидкоруч. Час спілкування не повинен бути занадто коротким, але й не повинен затягнутися. Сплануйте розмову таким чином, щоб доля сказаного батьками була ніяк не меншою від сказаного вами.

Під час такої бесіди було б доречним більше дізнатись про педагогічні погляди батьків. Не зайвою поміркованому вихователю буде інформація про таке:

• чи єдина ця дитина в сім'ї,

• чим їй подобається займатись,

• у які ігри дитина гратися, які книжки, мультфільми чи фільми їй подобаються,

• якою мірою дитина володіє навичками гігієни та самообслуговування.

Така інформація допоможе налагодити контакт з дитиною, а також сприятиме створенню вашого позитивного іміджу в очах батьків, створенню атмосфери довіри і доброзичливості. Ви повинні продемонструвати вашу зацікавленість дитиною (навіть якщо вона тридцята в списку вашої групи).

Обов'язково обговоріть з батьками правила роботи дошкільного закладу, режим роботи. Деякі правила батьки погано
сприймають. Запобігаючи непорозумінням, що можуть виникнути, варто не просто довести правила до їхнього відома, а й пояснити, переконати, що ці правила не забаганка вихователя або адміністрації закладу, а необхідна умова його нормального функціонування. 

Обміркуйте свої відповіді на запитання батьків, що можуть виникати в процесі бесіди. Ймовірно, батьків зацікавить організація навчально-виховного процесу в вашій групі. Питання, які часто виникають до вихователів молодших груп та груп раннього віку, зазвичай стосуються навчання читати, а також особливостей організації харчування. Намагайтесь із розумінням поставитися до прагнення батьків забезпечити дитині якнайкращі умови. Ваші відповіді повинні бути грамотними, переконливими, зрозумілими.

Питань, які потрібно узгодити з батьками в перші дні перебування дитини в дошкільному закладі, дуже багато. Але перша розмова не може тривати безкінечно, тому для першої зустрічі оберіть найважливіші, на ваш погляд, питання.

Широкого розповсюдження сьогодні набуло анкетування батьків. Це засіб одержання різноманітної інформації про дитину та її родину, досить раціональний і економний спосіб зібрання інформації. Втім, до складання таких анкет потрібно ставитися виважено і включати до їх змісту передовсім питання, відповіді на які можуть бути використані вихователем для заповнення обов'язкової документації та оптимізації роботи закладу. Іноді можна побачити анкети з назвою «Чи хороші Ви батьки» або щось подібне. Хочеться застерегти вихователів: такі анкети ставлять під сумнів компетентність батьків і можуть сприйматися як образа чи недовіра, а цього не слід допускати. Окрім того, варто пам'ятати, що жодна анкета не замінить живого спілкування, яке допоможе вам створити атмосферу спільних інтересів, налагодити відносини відкритості, взаєморозуміння, які можуть бути досягнуті лише в рамках щирого діалогу.

Окрім того, слід пам'ятати, що вся інформація, отримана про дитину, є конфіденційною і не може бути використана ніяк інакше, як для створення комфортної і сприятливої для неї атмосфери. 

Щиро зичимо Вам успіхів у спілкуванні і взаємодії з батьками вихованців!

—————

Назад


Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія

Контакт

Сумський санаторний ДНЗ №24 "Оленка"

40009, Україна, м. Суми,
вул. Пушкіна, 49А


(0542) 61-13-33


Оголошення

10.05.2018 - Загальні батьківські збори

02.05.2018 11:00
Шановні батьки! 10 травня 2018 року о 17.00 годині у музичній залі відбудуться загальні батьківські збори «Економічне виховання – запорука соціальної компетентності дошкільників» Порядок денний 1. Вступне слово, Горошко А.В., завідувач. 2. Тренінг «Формування споживчої культури», Горошко А.В.,...

—————

Перенесення робочих днів у 2018 році

20.02.2018 10:31
Шановні батьки! Інформація до Вашої уваги! Переносяться робочі дні з:  п’ятниці 9 березня на суботу 03 березня; понеділка 30 квітня на суботу 05 травня; п’ятниці 29 червня на суботу 23 червня; понеділка 24 грудня на суботу 22 грудня; понеділка 31 грудня на суботу 29...

—————

Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 386 (з мобільного). Працює: понеділок – п’ятниця з 10:00 до 18:00

01.03.2017 12:50

—————


счетчик посещений